Elizabeth Sutphen

Oper

“Impressive coloratura soprano” (The New York Times) Elizabeth Sutphen has garnered praise for her sparkling voice and her ability to “soar deftly through stratospheric trills and arpeggios” (Financial Times). Praised as “Exquisite” by The Guardian, Sutphen recently returned to Oper Frankfurt in new productions of Handel’s Amadigi (Oriana) and Schönberg’s Von Heute auf Morgen (Ehefrau), made her Palm Beach Opera debut as Valencienne in The Merry Widow, and her debut with the Atlanta Opera as Chrisann Brennan in The (R)evolution of Steve Jobs by Mason Bates and Mark Campbell. Sutphen has performed leading roles in houses around the world, including Sophie in Der Rosenkavalier with the Glyndebourne Festival; Zerbinetta in Ariadne auf Naxos with both the Théâtre du Capitole de Toulouse and Oper Frankfurt; and Faustina in the world premiere of Tarik O’Regan and John Caird’s The Phoenix and Gilda in Rigoletto with Houston Grand Opera.

Elizabeth Sutphen ist eine „beeindruckende Koloratursopranistin“ (The New York Times), die für ihre funkelnde Stimme und ihre Fähigkeit, „geschickt durch stratosphärische Triller und Arpeggien zu schweben“ (Financial Times) gelobt wird. Von The Guardian als „exquisit“ gelobt, kehrte Sutphen kürzlich in Neuproduktionen von Händels „Amadigi“ (Oriana) und Schönbergs „Von Heute auf Morgen“ (Ehefrau) an die Oper Frankfurt zurück, gab ihr Palm Beach Opera-Debüt als Valencienne in „Die lustige Witwe“ und ihr Debüt an der Atlanta Opera als Chrisann Brennan in „The (R)evolution of Steve Jobs“ von Mason Bates und Mark Campbell. Sutphen hat an Häusern auf der ganzen Welt Hauptrollen gesungen, darunter Sophie in „Der Rosenkavalier“ beim Glyndebourne Festival, Zerbinetta in „Ariadne auf Naxos“ sowohl am Théâtre du Capitole de Toulouse als auch an der Oper Frankfurt sowie Faustina in der Weltpremiere von Tarik O'Regan und John Cairds „The Phoenix“ und Gilda in „Rigoletto“ an der Houston Grand Opera.

Productions 2022/2023