The Dream-Eater
Michael Ende
Ballett für Kinder ab 5 Jahren
Synopsis
Good sleep is the most important thing in the kingdom of Slumberland. The person who sleeps best is made king. Sound, restful sleep is expected of the entire royal family; after all, they should serve as an example to the people of Slumberland. Princess Schlafittchen is trying her best to be a good princess and to sleep calmly. However, she doesn't really succeed in this; she suffers from nightmares and insomnia. She is slowly becoming paler and sicker. Nobody knows what to do – until Schlafittchen’s father sets out on an adventurous journey and finds the starving Dream-Eater. Will they return to Slumberland in time? After their production of “The Rainbow Fish”, Kate Watson and Josef Vesely have once more choreographed a story for young audiences. The classic children’s book by Michael Ende explains in impressive images how our experiences are reflected in our dreams and where nightmares come from.
Duration: 45 minutes
Selected performance
Sa 03/08/2025 11.00 am
Kammerspiele
Performances
Tu 02/25/2025 10.00 am School Performance
We 02/26/2025 10.00 am School Performance
Th 02/27/2025 10.00 am School Performance
Sa 03/01/2025 03.00 pm Sold out
Su 03/02/2025 11.00 am Sold out
Su 03/02/2025 03.00 pm Sold out
Mo 03/03/2025 10.00 am School Performance
Tu 03/04/2025 10.00 am School Performance
Th 03/06/2025 10.00 am School Performance
Sa 03/08/2025 11.00 am Sold out
Sa 03/08/2025 03.00 pm Sold out
Audio introduction
von Armin Frauenschuh
Cast (on 03/08/2025)
Inszenierung und Choreographie
Josef Vesely
Kate Watson
Stage and Costume Design
Vanessa Habib
Dramaturgy
Armin Frauenschuh
Das Traumfresserchen
Karine de Matos
Prinzessin Schlafittchen
Annachiara Corti
Der König von Schlummerland, ihr Vater
Lucas Leonardo
Ihre Mutter, die Königin
Mikino Karube
Schlafittchens Zwillingsbruder
Cassiano Rodrigues
Ärzte / Monster / Schafe / Passanten
Anna Yanchuk
Oliver Hoddinott
Quinn Roy
Reviews
„Alles zusammen – Inszenierung und Choreographie von Kate Watson und Josef Vesely, die fantasievollen Kostüme von Vanessa Habib und vor allem die Leistung der Tänzerinnen und Tänzer – ergab eine pädagogisch wertvolle und sehr unterhaltsame Geschichte zum Umgang mit der Angst. Wundervoll!“
„Dass selbst ein royales Ballett mit Furzgeräuschen und Hip-Hop gewürzt werden darf, kommt bei den Kindern jedenfalls gut an: Das junge Publikum verfolgte die Uraufführung am Montag rund 45 abwechslungsreiche Minuten lang mit hoher Aufmerksamkeit.“