Chor
Chor
© SLT / Tobias Witzgall
Chor
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Martin Summer und Chor
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Ilia Skvirskii, Martin Summer und Chor
Ilia Skvirskii, Martin Summer und Chor
© SLT / Tobias Witzgall
Derek Welton
Derek Welton
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Derek Welton
Derek Welton
© SLT / Tobias Witzgall
Minsoo Ahn
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© SLT / Tobias Witzgall
Minsoo Ahn
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Derek Welton
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Derek Welton
Derek Welton
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Derek Welton
Derek Welton
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Derek Welton
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Derek Welton
Derek Welton
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Derek Welton
Derek Welton
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Ilia Skvirskii und Martin Summer
Ilia Skvirskii und Martin Summer
© SLT / Tobias Witzgall
Derek Welton
Derek Welton
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Martin Summer und Derek Welton
Martin Summer und Derek Welton
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Martin Summer und Derek Welton
Martin Summer und Derek Welton
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Martin Summer und Derek Welton
Martin Summer und Derek Welton
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Martin Summer und Derek Welton
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Chor, Ilia Skvirskii und Martin Summer
Chor, Ilia Skvirskii und Martin Summer
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler, Chor und Katie Coventry
Magdalena Hinterdobler, Chor und Katie Coventry
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Katie Coventry und Chor
Katie Coventry und Chor
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Katie Coventry, Magdalena Hinterdobler und Chor
Katie Coventry, Magdalena Hinterdobler und Chor
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Luke Sinclair
Luke Sinclair
© SLT / Tobias Witzgall
Luke Sinclair und Magdalena Hinterdobler
Luke Sinclair und Magdalena Hinterdobler
© SLT / Tobias Witzgall
Luke Sinclair
Luke Sinclair
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Magdalena Hinterdobler
Magdalena Hinterdobler
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Magdalena Hinterdobler
Magdalena Hinterdobler
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Magdalena Hinterdobler und Chor
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Magdalena Hinterdobler
Magdalena Hinterdobler
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Magdalena Hinterdobler
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Derek Welton, Martin Summer und Magdalena Hinterdobler
Derek Welton, Martin Summer und Magdalena Hinterdobler
© SLT / Tobias Witzgall
Derek Welton und Magdalena Hinterdobler
Derek Welton und Magdalena Hinterdobler
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler
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Derek Welton
Derek Welton
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler
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Derek Welton
Derek Welton
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Magdalena Hinterdobler
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Derek Welton und Magdalena Hinterdobler
Derek Welton und Magdalena Hinterdobler
© SLT / Tobias Witzgall
Chor
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© SLT / Tobias Witzgall
Chor
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Chor
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Chor
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© SLT / Tobias Witzgall
Chor
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Segel-Bewegungschor
Segel-Bewegungschor
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
© SLT / Tobias Witzgall
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
Magdalena Hinterdobler und Derek Welton
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The Flying Dutchman

Richard Wagner

In German with German and English surtitles

Romantic opera in three acts

Premiere: October 19, 2025 / Felsenreitschule

Synopsis

It is an ancient legend: The Flying Dutchman is doomed to sail the seas forever. Every seven years he is cast upon the shore, and only true love could save him. When Captain Daland suddenly discovers the Flying Dutchman’s ship next to his own and invites the stranger into his house, a fateful encounter with Daland’s sensitive daughter Senta ensues. She feels oddly attracted to the unexpected guest. While Senta loses herself in her vision of the Dutchman, a dramatic conflict unfolds, as Senta feels torn between her love for the cursed captain and her duty towards her fiancé Erik.

Richard Wagner’s score is considered a prime example of stirringly romantic orchestra sound, masterfully illustrating both the fateful power of the ocean and the inner conflicts of the characters. “The Flying Dutchman” marked a turning point in Wagner’s career: With its leitmotifs, its continuously flowing melodies and the deeply emotional relations between its characters, this opera is an example of his later style, which combined music, drama and philosophy.

Richard Wagner (1813–1883) was not only a composer, conductor and writer but also one of the most controversial characters in music history. Both during his lifetime and beyond, his works have sparked much discussion. Infused with mythological and philosophical topics, his operas (or “universal works of art”) are famous for their complex harmonies and their profound emotionality. The Felsenreitschule is a true place of yearning for theatre artists: The directorial team have had much experience with this special venue, which offers such magnificent freedom to express their artistic fantasies. Musical director Leslie Suganandarajah has for instance conducted “Lohengrin” and “Der Rosenkavalier” here, while Carl Philip von Maldeghem and Stefanie Seitz together have realised major projects such as “Dionysia” and “The Creation of Light” at the Felsenreitschule.

Duration: 2h 45min

We offer an introductory talk 30 minutes ahead of each in the foyer (4th floor) of the Felsenreitschule. It can be reached by elevator. Please note that, for fire safety reasons, seating is not available.

Content Notes

Play video "https://www.salzburger-landestheater.at/uploads/youtubeThumbs/youtubeThumb_E1-jPb11FDg.jpg"

Reviews

„Suganandarajah drosselt jedoch die orchestrale Lautstärke immer wieder angenehm sängerdienlich, was vor allem drei der Gastsolisten zu nutzen wissen. Magdalena Hinterdobler erweist sich als exzellente Wahl für die Partie der Senta: Die Stimme der bayerischen Sopranistin trägt jugendliche Grundzüge, besitzt aber genug dramatische Wucht, um sich jederzeit über dem Orchesterklang zu bewegen. Ihre Spitzentöne sind spektakulär. Auch der bayreuth-gestählte Australier Derek Walton verbindet als Holländer tieftönende Stemmkraft mit einem lyrischen Kern. [...] Auf Augenhöhe agiert der fulminante Einspringer Sung Min Song als Erik mit prachtvollem Tenorschmelz und souveräner Höhe. Martin Summer gibt den Daland mit sonorem Bass, aus den eigenen Reihen des Landestheaters sind Mary mit Katie Coventry und der Steuermann mit Alexander Hüttner solide besetzt.“

Salzburger Nachrichten

„Das Vokalensemble brilliert sängerisch wie darstellerisch – und beherrscht den Monumentalraum. Die Einzelporträts überzeugen ebenso wie die sich entwickelnden Beziehungen zwischen den Figuren. Derek Welton singt die Titelpartie im subtilen Wechsel von geisterhafter Abwesenheit und vollblütiger Präsenz. Martin Summer gibt den soliden, wenn auch etwas geldgierigen Daland als Bilderbuch-Kapitän. Reine Freude beschert die Stimme von Alexander Hüttner als Steuermann. [...] Eine Extraklasse ist die Sopranistin Magdalena Hinterdobler. [...] Die dramatischen Passagen, nicht nur in der Ballade, grundiert Hinterdobler mit verstörender psychologischer Tiefe und Soprangold in allen Lagen.“

Der Standard