Homo Faber \ Christoph Wieschke, Shantia Ullmann und Gero Nievelstein
Homo Faber \ Christoph Wieschke, Shantia Ullmann und Gero Nievelstein
© Christina Canaval
Homo Faber \ Gero Nievelstein und Shantia Ullmann
Homo Faber \ Gero Nievelstein und Shantia Ullmann
© Christina Canaval
Homo Faber \ Gero Nievelstein, Christoph Wieschke und Britta Bayer
Homo Faber \ Gero Nievelstein, Christoph Wieschke und Britta Bayer
© Christina Canaval
Homo Faber \ Gero Nievelstein, Shantia Ullmann und Britta Bayer
Homo Faber \ Gero Nievelstein, Shantia Ullmann und Britta Bayer
© Christina Canaval

Homo Faber

Play by Max Frisch

Renewal:12/03/2013

Synopsis

A success story goes into its fifth season: Director Volkmar Kamm had already developed his stage version of »Homo Faber« by Max Frisch at the Salzburg Landestheater in the 2009/2010 season. Due to the great demand, the production has been placed in the repertoire again. »l do not believe in destiny and fate; as a technician. I am accustomed to calculate with the formulas of probability« – that is how Walter Faber, the main figure in Max Frisch's 1957 novel, describes himself and his little world in one clear sentence. And then, against all probability, he encounters the unforeseeable, which confounds his world. his feelings and his mind: A chain of coincidences allows Walter Faber to meet the young Sabeth on a ship passage from New York to France. She of all people, who reminds him of the love of his youth, Hanna, becomes his fate …

Duration: 1 h 30 mins \ no intermission

Reviews

»Gefühl gegen Verstand.«

»Gefühl gegen Verstand. Herz und Hirn. Geschmeidig zwischen Tisch, Stühlen und ein paar Requisiten: »Homo Faber« von Max Frisch in den Salzburger Kammerspielen. Die Montage verschiedener Zeitebenen des Buchs schnürt Kamm auf und kombiniert sie geschickt neu.«

 

Salzburger Nachrichten

»Verstand und Schicksal.«

Das neue Ensemble des Salzburger Landestheaters versteht sein Handwerk, das muss man ihm lassen. Die Bühnenfassung des Romans »Homo Faber« von Max Frisch in den Kammerspielen ist in allen vier tragenden Rollen hervorragend und ausgewogen besetzt. Volkmar Kamm, ein Regisseur der guten alten Schule, hat die ideale Balance gefunden zwischen Sprache und Effekt, zwischen Tempo und Ruhe. Die Bühnenfassung funktioniert reibungslos. Ganz nahe am Premierenpublikum, das sich mit ungewöhnlich langem – und von vielen Bravos durchsetzten – Applaus für dieses rundum stimmige Literaturtheater bedankte. Absolut empfehlenswert.

 

SVZ