Aubrey Allicock und Laura Nicorescu
Aubrey Allicock und Laura Nicorescu
© Anna-Maria Löffelberger
Ks. Frances Pappas und Raimundas Juzuitis
Ks. Frances Pappas und Raimundas Juzuitis
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Laura Nicorescu und Ks. Frances Pappas
Laura Nicorescu und Ks. Frances Pappas
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Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Laura Nicorescu und George Humphreys
Laura Nicorescu und George Humphreys
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Gürkan Gider, Laura Nicorescu, Shahar Lavi und George Humphreys
Gürkan Gider, Laura Nicorescu, Shahar Lavi und George Humphreys
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Laura Nicorescu, Aubrey Allicock, Shahar Lavi, George Humphreys und Gürkan Gider
Laura Nicorescu, Aubrey Allicock, Shahar Lavi, George Humphreys und Gürkan Gider
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Anne-Fleur Werner
Anne-Fleur Werner
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Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Shahar Lavi und Anne-Fleur Werner
Shahar Lavi und Anne-Fleur Werner
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Anne-Fleur Werner, Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Anne-Fleur Werner, Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Anne-Fleur Werner und Shahar Lavi
Anne-Fleur Werner und Shahar Lavi
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Shahar Lavi und Laura Nicorescu
Shahar Lavi und Laura Nicorescu
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Laura Nicorescu, Anne-Fleur Werner und George Humphreys
Laura Nicorescu, Anne-Fleur Werner und George Humphreys
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Laura Nicorescu und Anne-Fleur Werner
Laura Nicorescu und Anne-Fleur Werner
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George Humphreys und Anne-Fleur Werner
George Humphreys und Anne-Fleur Werner
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Laura Nicorescu und George Humphreys
Laura Nicorescu und George Humphreys
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Anne-Fleur Werner und Laura Nicorescu
Anne-Fleur Werner und Laura Nicorescu
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Laura Nicorescu, Aubrey Allicock, George Humphreys, Anne-Fleur Werner und Ensemble
Laura Nicorescu, Aubrey Allicock, George Humphreys, Anne-Fleur Werner und Ensemble
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Ensemble
Ensemble
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Laura Nicorescu, Raimundas Juzuitis, Ks. Frances Pappas und Gürkan Gider
Laura Nicorescu, Raimundas Juzuitis, Ks. Frances Pappas und Gürkan Gider
© Anna-Maria Löffelberger
Ensemble
Ensemble
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Laura Nicorescu und George Humphreys
Laura Nicorescu und George Humphreys
© Anna-Maria Löffelberger
George Humphreys
George Humphreys
© Anna-Maria Löffelberger
George Humphreys
George Humphreys
© Anna-Maria Löffelberger
Laura Nicorescu, Ks. Frances Pappas, Aubrey Allicock und Raimundas Juzuitis
Laura Nicorescu, Ks. Frances Pappas, Aubrey Allicock und Raimundas Juzuitis
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Raimundas Juzuitis, Ks. Frances Pappas, Laura Nicorescu und Aubrey Allicock
Raimundas Juzuitis, Ks. Frances Pappas, Laura Nicorescu und Aubrey Allicock
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Anne-Fleur Werner
Anne-Fleur Werner
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Shahar Lavi, George Humphreys und Tamara Ivaniš
Shahar Lavi, George Humphreys und Tamara Ivaniš
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Aubrey Allicock, Laura Nicorescu und Ensemble
Aubrey Allicock, Laura Nicorescu und Ensemble
© Anna-Maria Löffelberger
Tamara Ivaniš und Aubrey Allicock
Tamara Ivaniš und Aubrey Allicock
© Anna-Maria Löffelberger
Laura Nicorescu und Anne-Fleur Werner
Laura Nicorescu und Anne-Fleur Werner
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Anne-Fleur Werner uns Shahar Lavi
Anne-Fleur Werner uns Shahar Lavi
© Anna-Maria Löffelberger
Laura Nicorescu und Aubrey Allicock
Laura Nicorescu und Aubrey Allicock
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George Humphreys, Aubrey Allicock und Ensemble
George Humphreys, Aubrey Allicock und Ensemble
© Anna-Maria Löffelberger
Ensemble
Ensemble
© Anna-Maria Löffelberger

Le nozze di Figaro

Wolfgang Amadeus Mozart

Opera buffa in four acts / libretto by Lorenzo da Ponte based on Pierre Augustin Caron de Beaumarchai’s play “La folle journée ou le mariage de Figaro” / in Italian with German and English surtitles

Premiere: 01/20/2018

Synopsis

In a fit of enlightenment and love for his wife Rosina, Count Almaviva generously abolished the droit du seigneur years ago. Too bad, because this would have granted him the right to claim the wedding night of any of his subordinates. And by now, his love for Rosina has faded, whom he had once abducted from the house of her guardian with Figaro’s help, and the Count has fallen for Susanna, Figaro’s fiancée. The young servant Cherubino’s affirmations of love for Countess Rosina, the cunning scheme to sabotage the wedding of Figaro and Susanna plotted by Bartolo and jealous Marcellina and the appearances of the drunken gardener Antonio further add to the chaos of emotions at the Count’s court.

Wolfgang Amadeus Mozart (1756–1791) loved writing music for and about people and he evidently enjoyed setting these characters and their personalities to music. The opera’s humour and its many confusions, mix-ups, disguises and concealments made it possible to express harsh social criticism without taking the moral high ground. A performance ban in 1784 nearly ended the success story of this classic opera even before it had begun. It took Lorenzo da Ponte all his powers of persuasion to obtain the permission to have his satire on social injustice set to music. He was forced to tone down the political topicality and frivolity but the comedy retained its biting and serious overtones.

This popular comic opera – which premiered on 1 May, 1786 at the Hofoperntheater in Vienna and has long since become an undisputed classic of musical theatre – is primarily a play about human relationships, love, faith, jealousy, guile, confession, forgiveness and reconciliation.

After “Don Giovanni” and “Così fan tutte”, Jacopo Spirei now stages the third opera in the Da Ponte cycle for the Salzburg State Theatre. Spirei has for instance directed productions at the Badisches Staatstheater Karlsruhe and at the San Francisco Opera (June 2017). The Mozarteum Orchestra shines under the direction of Adrian Kelly.

Reviews

"Nach „Don Giovanni“ und „Così fan tute“ ergänzt der Regisseur Jacopo Spirei den da Ponte-Zyklus der Mozart-Opern. Mit einem fein austarierten und balancierten Ensemble sowohl im Gesang wie auch in der enorm spielfreudigen Aktion. Ein schöner Erfolg. Wieder einmal: der meinerseitige Besuchsbefehl!“

Kronen Zeitung

„Jacopo Spirei hat diese zeitlos gültige Oper, in der beißende Gesellschaftskritik mit unsterblichen Melodien verwoben ist, in Szene gesetzt. Witzig, kurzweilig und pointiert. Ein Solistenensemble, in dem es keine Schwachstelle gab – selten guter Mozartklang. Fazit: Wer Oper nicht grundsätzlich langweilig findet, sollte sich ‚Le nozze di Figaro‘ im Landestheater unbedingt anschauen, denn besser geht es kaum.“

StadtBlatt

Selected performance

Su 01/28/2018 03.00 pm

Landestheater · Preise C

Cast (on 01/28/2018)

Musical Direction and Conductor Adrian Kelly

Director Jacopo Spirei

Stage and Costume Design Bettina Richter

Dirigent Adrian Kelly


Dramaturgy Katrin König

Il Conte di Almaviva George Humphreys

La Contessa di Almaviva Anne-Fleur Werner

Susanna Laura Nicorescu

Figaro Aubrey Allicock

Cherubino Arina Alexeeva

Marcellina Frances Pappas

Bartolo Raimundas Juzuitis

Basilio Franz Supper

Don Curzio Alexander Hüttner

Barbarina Tamara Ivaniš

Antonio Michael Schober

due donne Sylvia Offermans
Desislava Ilieva

Chor Chor des Salzburger Landestheaters

Orchestra Mozarteumorchester Salzburg